„Internetowa kampania informacyjno-edukacyjna dotycząca numeru alarmowego 112”, to projekt przygotowany przez Fundację ICAD,
która do współpracy przy jego realizacji zaprosiła Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Poznaniu.
Źródłem finansowania przedsięwzięcia są środki pochodzące z Programu „Funduszu Inicjatyw Obywatelskich na lata 2014-2020” Narodowego Instytutu Wolności.
Projekt jest działaniem o zasięgu ogólnopolskim, skierowanym do wszystkich obywateli oraz cudzoziemców przebywających na terenie RP, obejmującym wszystkie grupy wiekowe i społeczne,
w tym osoby niepełnosprawne. Jego głównym celem jest przeprowadzenie internetowej kampanii informującej i edukującej społeczeństwo Polski o numerze 112,
zasadach jego funkcjonowania i możliwościach korzystania z istniejącego systemu pomocy.
Ma ona prowadzić do zwiększenia efektywności sposobów reagowania i działania obywateli w sytuacjach realnego zagrożenia życia, zdrowia, mienia, środowiska, bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Kampania jest w pełni pozarządową inicjatywą, tworzoną przez niezależną organizację pozarządową wraz z czynnie pracującymi Operatorami Numerów Alarmowych z CPR Poznań.
Przede wszystkim projekt ma za zadanie kompleksowo aktywizować obywateli do samodzielnego pogłębiania wiedzy na temat numeru alarmowego 112.
Nasze działania kierujemy jednak także w stronę placówek edukacyjnych, instytucji publicznych i pracodawców, zachęcając ich do organizowania szkoleń czy pogadanek dotyczących 112,
przygotowanych w oparciu o stworzone przez nas materiały informacyjne i edukacyjne.
Chcielibyśmy, aby nasz projekt w wymierny sposób przyczynił się do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa obywateli, dzięki uzyskaniu przez nich wiedzy i świadomości – gdzie, w jaki sposób
i jaki rodzaj pomocy mogą otrzymać w sytuacjach zagrożenia. Mamy świadomość, że ta zmiana będzie przede wszystkim możliwa za sprawą wiedzy,
jaką uzyskają, będąc odbiorcami poszczególnych składowych kampanii. W efekcie, zupełnie realne stanie się również skrócenie czasu oczekiwania
na połączenie z numerem alarmowym, głównie za sprawą wyraźnego spadku liczby połączeń fałszywych oraz nieuzasadnionych - wynikających z niewiedzy osób dzwoniących do 112.
W praktyce oznacza to szybsze uzyskanie realnej pomocy: obsłużenie pojedynczego zgłoszenia w znacznie krótszym czasie i niezwłoczne przekazanie informacji odpowiednim służbom.
Mamy nadzieję, że kampania i towarzyszące jej materiały informacyjno-edukacyjne dostępne bezpłatnie i bez ograniczeń na stronie internetowej projektu, sprawią, że wszyscy będziemy wybierać numer 112 świadomie.
Dowiedz się jak zgłosić zdarzenie?